My mind is my shelter

Jack London către Anna Strunsky

„Dragă Anna,

Am spus că oamenii pot fi împărțiți în categorii? Ei bine, dacă așa am spus, permite-mi să precizez – nu toți oamenii. Tu îmi scapi. Nu știu de unde să te iau, nu pot să te înțeleg. Mă pot lăuda că, în nouă din zece cazuri, în condițiile date, sunt în stare să le anticipez acțiunile; că, în nouă din zece cazuri, cuvintele sau acțiunile lor mă ajută să le simt bătăile inimilor. Dar cazul al zecelea mă face să disper. Este mai presus de mine. Tu ești al zecelea caz.

Niciodată nu s-au mai întâlnit două suflete mai incompatibile și cu buzele mute! Se poate să simțim că avem ceva în comun – desigur, deseori ni se întâmplă – și, când simțim că nu avem nimic în comun, tot reușim să ne înțelegem; dar tot nu vorbim aceeași limbă. Nu ne vine…

Vezi articol original 1.716 cuvinte mai mult

