iuglio in due

image

La o margine de drum,
Sub o salcie curgatoare,
Suspină un om bătrân,
Că la luat dorul prea tare.

De ce plangi batrane tu,
De ce inima ți-e seacă?
Lacrimile-ți lasă acum,
Bătrânețea grea te-apasă?

Nu bătrânețea m-apasă,
Mi-e dor de a mea copila,
Usa, la batrană acasă
O așteaptă ca să vină.

Nu mai plange, taica-l meu,
Acum am venit acasă
Am simtit că-ți-este greu,
Si puterile te lasă.

M-ai crescut, m-ai mângâiat.
Când cădeam m-ai ridicat
Ce-ai stiut m-ai invatat
Cum prin viață să răzbat.

Ochii mari, taica facu
Si cu vocea lui umila,
Țipă și apoi tăcu
S-a intors a mea copila.

Ma indeamna înspre casă
Vorba-ii este un oftat
Cat de greu-ii să paşescă
A crezut că l-am uitat.

Voi copii ce-aveti parinti,
Să nu-i uitați niciodată,
Ochii lor vor fi doar trişti
Aşteaptându-vă în poartă.

În memoria bunicului meu Hornoiu Dumitru

Vezi articol original

